Hopptävling med Queen

Igår hoppade jag Queen, första tävlingen för oss tillsammans och Queens andra tävling i hela hennes liv! Hon var grym, tävlingsbanan och allt runtomkring störde henne inte det minsta och självförtroendet var på topp, så det gäller ju för mig som ryttare att hänga med!
 
Framhoppningen till klass 1 hoppade hon superfint! Hon kändes verkligen hur bra som helst! Däremot hoppar hon ju som fan vilket gör att man flyger en aning för mycket ibland.. men men.. Väl inne på banan var hon super, första klassen flöt på bra! Blev nollad fas 1, sen i fas två gjorde jag för snäv sväng och han inte bli klar i tid, vilket gjorde att vi missförstod varanndra och rev ett. Men kom endå på 3 plats utanför placering. Så jag är sjukt nöjd över det endå! :)
 
Andra klassen hoppade hon också super, men då drog vi med oss en rivning på hinder nr 6 i grunden. Eftersom det var så sjukt varmt skyller jag hälften på värmen och hälften på att mitt grundtempo var en aning högt. Men hästen var helt fantastisk och jag längtar verkligen tills nästa hopptävling! Queen är verkligen så min typ av häst! :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0