Två hästar och en lektion

Idag började med att rida ut på Fancy. Red dressyr i hästarnas sommarhage. Miljöbytet gjorde henne ännu piggare än vad hon brukar vara.. Dessutom är det ju utomhus, vilket har gjort henne superpigg på sistonde. Men idag gav jag mig fan på att hon skulle kunna gå lugnt och vänta lite överdrivet på mina signaler. I skritten flyttade hon jätte lätt för skänkeln och var superlydig! Ibland blev hon tom lite ivrig och bara trampade på stället. haha, piaff nästa! Nej, men hon var fin och taggad! Efter en stund tragglande med övergångar var hon fin och lyssnade bra även i trav och galopp! Härlig känsla, och slutade passet med ett brett leende, precis som det ska vara! :)
 
Sen åkte jag till Knutby. Red Donna och fixade allt i stallet. Hade även insläppet där för första gången. Vilket inte var några problem. Har inte så mycket att säga om vistelsen i stallet. Men mysigt att ta hand om en häst "påriktigt" med mockningen, och allt foder som ska fixas m.m. Saknar det faktiskt en hel del! 
 
sen nu på kvällen har jag haft lektion för min elev Sofia på hennes medryttarhäst. Kan inte säga annat än att jag tycker att det gick riktigt bra! :)
 
Nu ska jag packa ihop allt till imorgon, för då är det Strömsholm som gäller igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0