Fredag- fullt upp!

dagen började kl 7, Fixa Pontus åka till Täby och slutmäta honom! Nu är licensen beställd till och med och nu är det bara ryttare och tävling som saknas! Men Erika och jag har en bra plan så det är ingen fara! Pontus skötte sig förresten hur exemplariskt som helst, var verkligen avslappnad och stog och gäspade när vi väntade på att få komma in. Snacka om självsäker ponny! haha, så söt! mätmänniskorna blev såklart lite förälskade också pga att han var så söt, precis som det ska vara med små ponnyer. Pontus blev slutmätt till 126cm hög och stannar därför på B-ponny måttet. perfekt!
 
Sen red jag en sväng på Dussan- barbacka! tog det väldigt lungt och red ut i skritt och trav, jobbade mest bara lösgörande vilket hon gjorde bra! Skulle nog behöva ett ordentligt ridhusunderlag så hon fick jobba och bli lite svettig. Märks på henne att hon längtar att få komma igång. Så fort man börjar jobba med henne ute så är hon alltid på, drägglar och kliver under sig. Så duktig lilla ponnyn! 
 
Sen red jag Homer -ett dressyrpass. Han var lite tittig och stökig idag vid ett visst hörn i ridhuset.. men annars var han duktig! :) Sen var det 2 till lektioner på schemat! En markarbetes lektion och en dressyrlektion för en hel del privatryttare. Kul! Alltid roligt att ha nya duktiga elever!
 
Nu på kvällen har jag roat mig med pontus licens och massa papper.. som tidigare nämt. Men nu är jag klar och väldigt nöjd över min insatts över dagen! :D
 
Pontus från idag! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0