Fredag

Tiden går så fort så jag hinner knappt med! Igår jobbade jag nästan hela dagen. Idag däremkot gick jag upp kl 06.45 och åkte till knutby för att ha utsläppet. Red Donna och fixade lite allämt i stallet som vanligt. Sen åkte jag till Gottröra och började ett jobb med en unghäst. Jätte söt islandshäst som jag ska hjälpa till att rida in! Började med att hänga som vanligt, (Första gången han har ryttare på sig över huvudtaget.) I början hoppade han mest runt och tyckte det var obehagligt, men efter att ha hoppat upp och av några gången och hängt kvar så lugnade han sig och var jätte duktig. Sen slängde jag över benet och satt, vilket gick jätte bra. Vi avslutade med att gå något varv. 
 
Så kul med unghästar! Både jag och ägaren var mer än nöjda med passet och tror att hästen (som jag tyvärr inte mins namnet på) också tyckte det var jätte kul! Så mycket beröm som han fick idag har han nog inte fått någongång, så kan tänka på att han växte några cm bara på det här passet! :)
 
Nu ska jag fixa lite intyg, äta och ta det lugnt. Sen åker jag vidare till Sigtuna. där ska jag rida Queen (den hästen som jag ska ha på träning för Svante!) Sen ska jag, Mia och Åsa ha trevligt och spendera fredagskvällen med att fixa hemsida! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0