Fancy

Idag innan jag åkte till Sigtuna och clinicen så red jag Fancy. Skrittade ut en runda ut i skogen först, och sen ganska länge i ridhuset.. Hon var ganska hemsk i början med massvis med överskottsenergi. Hon sprang mest och var allmänt jobbig. Där när hon är sådär blir läget väldigt jobbigt också då jag inte kan ta i henne. Ju mer jag tar, desto mer springig blir hon. Så efter en rejäl stund med tragglande av skritten så släppte jag henne och lät henne galoppera. Jag orkar lixom inte bråka... Sen kom två andra hästar in i ridhuset.. och sen blev hon som en helt annan häst. Lugn och stabil. Dock så är vänster galoppen inte alls bra.. Höger är verkligen helt toppen, men vänster där sitter det lite fast för tillfället.
 
Så jag har inga höga förväntningar imorgon. Hoppas att hon behåller lugnet och jobbar ist för att springa! Det är mitt mål. Sen får vänster galoppen bli som den blir. Säkert lite ur form.. men förhoppningsvis så gör hon ju de mesta korrekt iaf!
 
Vi får se hur det blir! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0