Eftermiddagen

Homer fick ett nytt dressyrträns idag. To die for snyggt var det! Sånt skulle jag inte tacka nej att ha själv. Rundsytt, bred nosgrimma, svart med ett pannband som var skitsnyggt! Homer var ngt seg idag så jag red väldigt mycket framåt och hade fokus på att han skulle svara för skänkeln. Ta med dressyrspö nästa gång- en notis till mig själv!
 
unghästen i gottröra var duktig. Jag hoppade upp direkt och ägaren ledde oss på vägen. Sen bestämde vi oss för att gå in i en hage så jag fick rida själv. Han var väldigt duktig och han är ju tömkörd väldigt mycket vilket gör att han är väldigt lydig och kan vad tygelhjälperna fungerar och ja, det är en otrolig fördel kan jag säga! Däremot blev han ngt överraskad en gång över mina skänklar och sprang iväg en gång, och när han sprang så blev han ännu räddare.. haha, så söt! Tur att han har mycket man så jag kan hålla i mig! Styrde lätt mot staketet så han stannade, och sen var det inget mera med det. Skittade runt lite till och sen slutade vi. Väldigt duktig för att vara andra gången med ryttare på ryggen! 
 
Nu på kvällen har jag förberett lite inför morgonsdagens hoppträning. Queen måste ju se lite fin ut! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0