Debut

Kan ju börja med att Fancy var så otroligt mycket bättre från start idag än igår! kan säga att vi började där vi avslutade igår! Skönt! Hennes högergalopp var super, vänstern däremot inte så bra.. Det är vänsterbogen som åker ut lite mycket ibland som jag ibland är för seg att korrigera!
 
i vilket fall som helst så skötte hon sig allt som allt väldigt bra! Har dock aldrig ridit till musik, vilket gjorde att när det kom en låt med mycket bas i så blev hon ganska stressad och ville helst springa. Men klandrar henne inte, för samtidigt så vill hon så gärna göra rätt! Så där skulle jag bara vara lite snabbare att ge henne en uppgift så skulle säkert inte det heller vara något problem. men när hon var fin så var hon riktigt fin. Ibland gick hon mot handen tyvärr och ibland så krullade hon ihop sig väldigt mycket, så formen varierade sig en hel del.
 
Nu blir det hårdträning med musik och andra ljud för att hon ska lära sig att det inte ska spela någon roll. men allt som allt är jag nöjd över min lilla ponny endå som verkligen försöker.. Väldigt snälla 65,2% avslutades ritten med!
 
 
Extra roligt var det att min elev Maya debuterade LA och vann på 70%. En väldigt stabil och tjusig ritt från deras sida! Verkligen jättebra jobbat! :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0