Dagens svante träning och resten av en underbar Söndag

Red för Svante mellan 11.30-13.00 idag. Idag jobbae vi vidare med att göra byten lite byten och hålla hästen inom ramen hela tiden. Idag var det flera hinder s vi fick verkligen jobba. Superbra övningar som var supernyttiga! Fick verkligen anstränga mig för att få rätt avstånd och galoppsprång mellan alla hinder och få till det så korrekt som möjligt med alla olika yten m.m. Queen var helt grym och var roligt att hoppa lite högre på henne. Hon är så otroligt possitiv och hoppar som en gud! När vi hoppade högre än 110 kändes det verkligen hur hon tog i.. Så var väl lite för mycket över hästen än med hästen i dessa språng ibland.. haha, men det var väldig roligt och jag är sjukt nöjd! 
 
min häst Queen som jag har haft i helgen var mycket mera med mig idag och jobbade verkligen och försökte göra sitt bästa. Det är inte ofta man får rida en så positiv häst, så jag  är med än nöjd. En klar favorithäst på ridskolan! :)<3
Efter hoppträningen där åkte jag vidare till Lagga. Tömkörde en pigg Fancy som i slutet blev jätte fin, men det tog ett tag! Sen hade jag hoppgrupperna på Lagga, dom fick byta öva på att byta galoppen. Och jäklar vad dom red- en del fick verkligen jobba! Kul att se att hästarna efter ett tag när ryttarna kom på hur dom skulle lösa det hoppade så fint och böt nästan hela tiden! 
 
Sen åkte jag vidare till Dussan som blev superglad att få komma ut sådär på kvällskvisten i mörkret.Red barbacka och bara njöt av den fina ponnyn som bara flöt fram. Riktigt härligt avslut på en rktigt bra helg! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0