- Träning och lektioner

Red 2 timmars hoppträning på Queen för Svante idag. Vi övade mycket på grunder, galoppombyten och att hålla samma rytm och få hästen in i handen. Måste säga att han var grym! Nogrann och väldigt duktig på sin sak. Gav ingenting åt slumpen utan gick igenom allting väldigt bra och såg till så att allting blev rätt. Queen är en väldigt stor häst egentligen (kanske ca 170 skulle jag tippa på att hon ligger på.) Så det är mycket att rida. Men hon var väldigt duktig, och när vi skulle öva med massa byten så trode jag faktiskt inte det skulle gå sådär jätte bra. Men Svante sa att han var säker på att de inte skulle bli några problem.. Så det var bara att lita på det och rida. Kan ju säga att Queen gick som en klocka och böt nästan varenda gång! Superkul och kul framförallt att jag litade på honom och att det blev så¨bra!
 
Var trött i benen efter dessa timmar i sadeln, men väldigt glad och nöjd! (brukar ju rida mycket längre än två timmar egentligen så det var väl inte så farligt igentligen, men jobbigt var det kan jag lova!) Tror faktiskt Queen var lika nöjd som jag! Så duktig och fin häst! Nu har jag sån insperation och är jätte motiverad till att både rida mera och lära ut mera!
 
Sen höll jag två lektioner. En av mina vanliga ordinare. De red dressyr och var väldigt duktiga- som alltid! men den gruppen är väldigt duktiga och ambitiösa! Sen hade jag en hopplektion på ett litet läger på ridskolan. Kände verkligen att jag hade mycket motivation efter Svante träningen. & ungdomarna red super och alla hästarna skötte sig galant, så man kan ju inte vara annat än nöjd! Humöret är på topp, nu längtar jag tills morgondagens träningspass och hopplektioner! :)
 
Bästa Queen! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0