Tisdag

Var hos Sofia på förmiddagen och färgade håret! Så nu har jag ingen utväxt längre har en grundfärg som är väldigt lik min naturliga hårfärg. Skönt! Sen till sommaren lägger vi i mera slingor så det får lite sommarkänsla!
 
Sen har jag även hopptränat Homer för Natta. Han stog ju igår (Måndag) så jag var redo för att rida en smått galen häst. Men han överraskade endå måste jag säga! Övningen var varierande, men huvuduppgiften var en lång serie på medellinjen. 3 travbommar, hoppa in på två studs, ett språng till ett räcke, ett språng till en oxer och två språng ut till ett räcke. Homer tyckte detta var jätte jobbigt. I början var avståndet för långt och ja, vi räckte helt enkelt inte fram. Sen kortade vi avståndet och de blev mycket bättre. Han tyckte nog att det var jättejobbigt under hela passet, men han skötte sig fint med bra galoppfattningar och fina språng! (Även fast en hel del blev väldigt långa och stora!) Var med om hans första vägran idag också! Han kollade på vattenmattan hela passet och sen när vi kom på den den tredje gången så nitade han.. Så fick vara stenhård för att få över honom.. vilket inte är likt honom då han hoppar allt och han brukar inte bry sig om det är matta. 
 
Tror dock att han blev så trött i kroppen efter att ha hoppat serien och lite relaterat avstånd hela lektionen, så då passade han på helt enkelt! Imorgon ska jag försöka rida honom igen- om jag har tid. :) Vi får se! Han skulle behöva komma ut och bara få ett lungt utepass tror jag. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0