Massa hoppning och en flygtur!

Som rubriken lyder så hoppade jag ju idag på Homer. Lite knicksig övning med mycket saker att tänka på. Homer började med att vara lite lat, så jag började med att rida mycket framåt, vilket resulterade att han blev ganska duktig, men dock lite för mycket "överallt och ingenstans". trots det så är han ju endå väldigt kvick och snabb på att anpassa sig. I slutet när vi skulle hoppa sista banan kom vi dock sjukt fel på en bred oxer. Snäll som den lilla ponnyn är så hoppar han, men för att räcka över så tar han såklart i. (& eftersom ponnyn är så sjukt begåvad och vet hur han tar i.) Så blir det alldeles för mycket för lilla mig och jag flyger. haha, har nog inte fått en sån flygtur någongång om jag ska vara ärlig, Smällen/landningen blev väl inte sådär jätte skön efter att ha flygit så högt.. 
 
Men men, bara att hoppa upp igen och hoppa vidare. Kom mycket bättre och det flöt på bra. Men ja, inte det bästa passet kan jag ju säga.. på Lördag ska jag nog inte rida lite mycket framåt. :) Imorgon blir det dressyrpass på honom iaf, så får vi se om han kan  böja sig ordentligt och bli lite mjukare i kroppen. och framförallt svara för skänkeln! Såå viktigt inför Lördag, eller ja, det är alltid viktigt!
 
Även om de såklart inte är bra att ramla av (och speciellt inte andras hästar!) så kände jag endå att det var lite på tiden. Var alldeles förlänge sedan! :)
 
Min dag har i övrigt inte varit sådär toppen. Kursen på Strömholm var allmänt tråkig. Mina elever från hum var dock duktiga. Dom är alltid väldigt roliga att ha! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0