Det är något speciellt med ston!

Jag har alltid fastnat för ston konstigt nog! Visst, jag har tyckt om casper väldigt mycket och tycker om en del valacker som tex Macho. Men jag måste säga att jag klickar allra bäst med ston. Dom har det där lilla extra att ge.
 
Som några exempel.. 
Windy var egentligen de första stoet jag tävlade. Inte för att det gick sådär extremt bra, men då var jag ju ganska liten också.. Men ett väldigt speciellt sto endå och jag har mycket minnen med henne! Sen kan jag ju bara dra upp några viktiga som jag verkligen älskat.. Ally, Alicia, Nixa, Fabiola, Fancy.. Ja listan kan göras lång med alla ston och jag har alltid tyckt att ston har det där lilla extra, och det händer nästan alltid något nytt. :)
 
Visst Macho tex är ju helt underbar och gör allt för sin ryttare. En kille som verkligen ställer upp i alla lägen.. men jag föredrar endå bäst ett sto, med en egen vilja och där det händer en del!
 
Ett lite virrigt inlägg kanske.. men det jag vill säga med detta inlägg är endå. jag kommer nog alltid tycka ston är lite bättre än hingstar och framförallt valacker. och det känns som att jag defenitivt kommer, i framtiden ha ett sto att äga eller ha på foder. Sen finns det såklart olika individer och alla är olika oavsett kön, så det är ju såklart inte skrivet i sten.. :)
 
Känns som om min personlighet passar mer in på ston iaf! :)
 
Bild på ännu ett sto, "Dussan"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0