Tisdag

fancy fick äntligen ridas ut idag. Jag har ju inte riktigt gjort det på ett tag då jag alltid har ridit så sent och det har varit så mörkt ute. så nu tog jag verkligen tag i saken och red ut ordentligt! Fancy var som väntat pigg och lite tittig. Idag var faktiskt första gången ute som jag har behövt tagit i tyglarna när jag har brytit av till trav från galoppen. Vilket är possitivt, då hon tar lite stöd på bettet! och det är det jag vill! :) men hon var i vilket fall väldigt duktig.. men skulle behöva rida ut ännu mera än jag gör känner jag. Hjorde även lite klassigt skänkelvikning på vägen från vänster till höger och tvärtom. Vilket funkade suuper! Hon har verkligen fattat det där med höger skänkeln nu. Så lättlärd! :D
 
Nu på kvällen har jag haft två lektioner på slavsta. Jätte duktiga ponnyer och ryttare! :D
 
Bästa ponnyn ever! har bestämt att hennes första tävling blir silverdressyren på lagga! :) Blir nog en vanlig LC:1 tror jag eller kanske en LB. Vi får se! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0