Terränghoppning på tågbanan

Idag skulle vi hoppa lite torrgravar, pulvermangrav med dike och även vattenhinder på tågbanan. Vi började med ett framhoppningshinder som var ett normalt litet sockerbitshinder. Nixa var superfin och framåt och lyssnade jätte bra både framåt och tillbaka. Sen gick vi vidare till en torrgrav med ett hinder över den. Nixa bjöd och kändes jätte fin mot hindret, men kom på i sista sekund att det var läskigt, och tvärnitade. red om och hade lite bättre tempo. Tvärnit igen. Men den här gången gick jag på henne lite mera med spöt så att hon skulle skärpa sig. Då fick hon dock världens ryck och stegrade ganska högt vilket resulterade att jag ramlade av. GAAH, jag blir galen! Ont i höften har jag nu också, men jag kan ju säga att jag är sjukt glad att jag är så ung som jag är.. annars skulle jag väl bryta det ena och den andra..
 
Sen tog A-C (Min lärare) Nixa på Lina och fick över henne med den och en långpisk. det var inge alls dramatiskt utan Nixa hoppade nästan med en gång och så var problemet löst. Så jag hoppade upp igen och hoppade graven utan problem precis som på ett vanligt hinder. 
 
Sen hoppade vi ett lite längre vattenhinder. Jag var beredd på det värsta, men drev på och hoppades på det bästa. När vi kom till vattengraven så stannade hon och stegrade. var dock på henne med sporrarna då och så hoppade hon fint även fast hon stannade innan. Sen så hoppade hon pulvermangraven på första försöket även där utan problem. Så kan ju säga att långpisken hjälpte oss ganska mkt idag! ;)
 
Sen red jag lite dressyr som avslut på banan. Då var hon även där väldigt fin och med mig hela tiden. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0