Bra dag och duktiga hästar!

Dagen började med sovmorgon. Välbehövligt kan jag säga! :) Sen klippte jag mamma, och sen gicj jag till stallet. Där red jag och Inez ut. jag red på Fancy. Fancy var hur duktig som helst och trots att hon inte haft sadel eller träns på säkert en månad så var det inga problem! Så duktig, jag blir alldeles stolt över henne! :) Travade också för första gången på henne. :) 
 
Sen städade vi lite i stallet, och sen hjälpte jag Emma med att tömköra Curre. Han var väldigt dryg i början, men i slutet gick han faktiskt riktigt fint och jobbade på superbra! Så jag är nöjd över honom! :)
 
Sen gick jag hem och gick genom caspers hage. När jag hade gått igenom halva hagen så kom han på att han ville hänga lite med mig, så han kom i full fart och tvärnitade framför mig. Måste säga att casper är verkligen en av de få hästarna som jag litar på till 100%. jag vet verkligen att han aldrig skulle springa över mig, eller försöka få av mig heller för den delen. Så skön känsla att bara leka med honom i hagen. Så jag hoppade över diket som låg där och sprang lite framoch tillbaka där bara för att han skulle få ha lite roligt! :) Så söt som han är så springer han ju efter mig vart jag än går! :)<3 Han vet verkligen vilka regler som finns när vi gör NH! :D Så sööt!
 
Ska försöka filma någongång när vi gör sådär! Massor av kärlek till den hästen alltså! :)<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0