veckan

Ber om ursäkt för den kassa uppdateringen här i veckan. Så ska försöka berätta lite i korta drag vad som hänt. :)
 
Red på nessie (Malins häst) i Torsdags då vi hade studs hoppning. och malin red Nixa. Nixa skötte sig jätte bra och var pigg och glad! :) Nessie (som jag red) var jätte duktig och väldigt glad! Tycker verkligen om att rida den lilla hästen. :) Alltid så glad och possitivt till allt :)
 
I Torsdags hade jag även min första teorilektion för gruppen. Ämnet jag fick var sadling och tränsning. Så jag gick helt enkelt igenom sadelns och tränsets delar och gick igenom hur man sadlar och tränsar på och av. Väldigt simpelt. och det gick bra! :) Så skönt att ha det gjort,. men måste säga att det var riktigt roligt! :)
 
Sen idag Fredag red jag dressyr för dressyrläraren Marianne. Fokus låg på galoppfattningar från både trav och skritt. Nixa och jag kämpar på som vanligt och vi fick riktigt fina fattningar och avbrott imellanåt. Sen studsar vi ju lite imellanåt också när vi fattar galoppen och så.. men men. Bättre blir det ivarjefall och det är det som är huvudsaken! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0