På galoppbanan..

Igår (Onsdag) var det uteritt på Nixa som gällde med hela gruppen. Påvägen dit är det två stycken broar och en tunnel bland annat. Och mina grupphästar är inte så säkra på dessa saker. aja, det gick bra över första tunneln och första bron. den andra bron däremot är mycket bredare. och där låter vattnet mycket mera. Här blev nixa suuper spänd och efter bron (som tur var) Small det.
 
Hon reste sig rakt upp verkligen! Jag satt dock kvar och svängde henne in på en volt. Sen efterråt var det lugnt igen. Super konstigt! Sen när vi kom till banan delade vi upp oss i grupper med två och två, och jag tog såklart Martina & Bunny som ridkompis då jag vet att Nixa gillar Bunny och det brukar gå bra på uteritter med henne! När vi började rida var nixa jätte fin och hon och Bunny travade på super bra i ca 2 varv. Sen fattade vi galopp och tänkte rulla på där. Nixa fick dock lite ryck ibland och bockade, (Sammanlagt kanske 5ggr) Vilket är en otrolig förbättring sen förra gången då hon var helt störd hela rundan!
 
Så jag är faktiskt (trots "små hoppen") väldigt nöjd över ridpasset! För vi fick endå ett riktigt bra flyt! och det viktigaste av allt, jag flög inte av! (haha, trots att det var väääldigt nära några gånger!!!) påvägen hem ska jag tillägga att jag bara red med Bunny och Martina, och det gick jätte bra över broarna och tunneln! :) Nixa känner verkligen Bunnys lugn och blir väldigt harmonisk när hon rider med henne! :)
 
Tur att vi har Bunny alltså! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0