Hoppträning !

Idag stog hoppning på schemat. Vi började med lite travbommar, där Nixa var superfin! sen lite bockar på långsidan med 4 språng mellan varje. Vi fick ju in våra fyra språng varje gång.. men alla var ju inte lika fina och jämna precis. Men tycker endå att hon var helt okej där! :)
 
sen hoppade vi kombination, brytna linjer och rel avtånd. Nixa skötte sig bra och är faktiskt väldigt nöjd efter träningen. För idag var hon possitiv, utom en gång då hon inte ville fatta v. galopp. men det var lugnt. :) Problemet som uppstog idag var lite att ibland hoppar hon lite för bra för mig så jag inte hinner med och få kontroll i tid tills nästa hinder. haha, ibland tar hon i och hoppar så mycket med ryggen satt jag inte hänger med. :) men men, Duktig var hon ivf! :D
 
Hon blev ganska svettig på passet så efterråt passade jag på att tvätta hela henne. Har funderat på det många ggr på senaste tiden, men det har aldrig blivit av. så ni tog jag tillfället att gör det helt enkelt! :) Hon var jätte duktig att spola, trode hon inte skulle tycka om det faktiskt, men hon verkligen njöt av att bli dushad. :) Snuttis!
 
sen fick hon sola i solariumet ett tag, innan hon fick gå in till sin box igen. :)
 
Nöjd med Nixa idag helt enkelt! :) gammal bild från två veckor sen ! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0