Hoppning

Ja, vad ska man säga om dagens ridning, väldigt spännande! Det började redan utanför ridhuset så det blev möte med massor utav ridskolehästar som var helt cp, vilket gjorde att Nixa blev spänd och stog mest på bakbenen. Det resulterade att ridskoleeleverna blev ännu räddare och ja, det blev kaos helt enkelt ! ^^
 
Men men, när vi hade haft lite kaos där i  några min så hade ridskolehästarna börjat gått och våra kunde äntligen lugna ner sig och bli lite normala. 
 
framridningen gick bra och Nixa var ganska fin. När vi sedan började hoppa var hon inte alls med på noterna och stannade typ på två hinder. what!? aja, de var dock ingen stor grej.. sen hoppade hon ju allt utan att bråka. :) Men ja, det var mycket fokus på bra vägar och raka linjer idag! Nixa är ju lite vinglig av sig och fick lite problem med att galoppera rakt mellan två hinder med 7 galoppsprång mellan. men sista rundan fick vi iaf till det, vilket var skönt! Jag kan inte påstå att det gick dålig på dagens pass, men däremot kan jag ju säga att vi kan mycket bättre och de var inte våran bästa dag idag kan man ju lungt säga då hon var väldigt stretig och ville helst inte fatta v galoppen. Dessutom fick jag vara ganska hård på henne för att hon skulle göra det jag sa åt henne, för hon var ganska uppkäftig. :/ men men, hoppas på ett bättre pass på Torsdag! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0