- Söndagens händelser!

hann ju inte riktigt blogga om Söndagen, så gör det nu istället! Hade först lektion för Ida & casper. Fokus på delar ur LC:1 och även på takt och form. Efter ett tag blev casper riktigt fin och trampade på ordentligt! Kul att se att även   lite mindre ryttare kan rida honom i bra form! :)
 
Sen höll jag lektion för Inez på Calle. Även där gick det jätte bra, och Calle var väldigt pigg men fin! :) Sen vare jag så ridsugen och Mia och Annelie skulle ut med deras unghästar och hoppa lite, så jag passade på att ha lite roligt med Tuffe. (Travaren i stallet som är rädd för bommar och allmänt stressad av sig.) I vilket fall som helst så höll han ju på att få en hjärtattack när ha kom in i ridhuset och det stog massor med hinder och grejer. Så han var ju mer eller mindre spänd i skritten då och kollade på allting. Började att gå mellan några travbommar ¨på marken, vilket han tyckte var super äckligt. men gick succektivt över till att gå över bommarna. han behöver dock lite draghjälp av en annan häst nån gång så han fattar att han inte kommer att dö. men men, Tuffe var duktig! Sen la vi även upp så vi hoppade en bana med 3 saxar. Så jävla söt är han ju när han hoppar och det var verkligen såå kul ! :D
 
Tycker verkligen om att hoppa Tuffe då det blir ett litet äventyr! :) Sötnosen! Sen åkte jag iaf vidare och höll lektion för Maya och Dussan. Dom var extra fina i travarbetet idag så det var såklart roligt att se! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0