Varför dressyren?

Jag får ofta frågor om jag är rädd för att hoppa, då jag inte gört så ofta. Okej har ju blivit mera på senaste tiden.. men förrut hoppade jag ju nästan inget alls. Det är ju ganska förståendligt att tro att dressyrryttaren är rädd ifs, för det skulle jag också tro.. men sanningen är att jag faktiskt inte alls är rädd för att hoppa. Jag tycker det är skitkul att hoppa, och när jag hoppar så hoppar jag mer än gärna lite högre! :)
 
Däremot har det fallit sig naturligt att jag rider och tävlar i dressyr då det är de jag tycker är roligast! :)
 
när jag var liten hade jag dock en period som jag var jag väldigt rädd av mig. Kommer ihåg att jag inte ens vågade rida utan stigbyglar eller ens galoppera ibland. och hoppa var ju inget att prata om. ^^ När jag var 11 år hoppade jag min första klubbtävling (rättare sagt en blåbärshoppning.) Och ja, jag hopptävlade faktiskt flera gånger på bland annat Emil och Caisa. Min "räddperiod" släppte någonstans där och jag tyckte det var roligt!
 
Alltså jag var alltid den som "safade" när vi hade galna shettisrace eller shettisagility, men jag lärde mig endå att faktiskt inte vara rädd när vi gjorde sånna där saker! ^^ dessutom var det ju jävligt kul! 
 
Men men, jag har ju inte hopptävlat så mycket. men jag har ju faktiskt gjort det. som tex på ridskole SM och sånt där. Så visst jag kan hopptävla, och höjden spelar oftast ingen roll. men jag föredrar dressyren så mycket mera för jag vet att det är de jag är bra på! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0