Torsdag

igår var det en minst sagt händelserik dag.. Blev inte många minuter vila kan jag ju säga! ^^
 
Vid 10-tiden kom Emmy hit, sen åkte jag, Emmy och Erika och hämtade transporten och åkte till Lagga med Nixa för att hoppa en sista gång innan Strömsholm. Min duktiga var jätte duktig. Vi hoppade en enkel studs, relaterade avstånd och bruten sväng bland annat. Vi hoppade hela 125cm igår! :) Det jag älskar med Nixa är hennes inställning. Hoppar typ allt! :D
 
aja, sen lämnade vi Nixa och transport, åkte vidare till Lagga och red lite bland annat. :) Jag red Casper, vilket gick jätte bra. Han tog galopperna jätte bra och försökte såklart göra allt rätt! :) Sen åkte vi tillbaka till Nixa och fixade allt i stallet och tog in alla hästarna. På kvällen skulle Nixa skos, så hon fick åka transport igen till Jörgen. Så jävla härligt att ha en häst som alltid kliver rakt in! :D<3
 
Sen höll jag lektion på Lagga medans Erika var med Nixa när hon skoddes. Däremot måste jag säga att det var lite speciellt att hålla lektionen, jag hade 20X20 utrymme, då vi skulle rida på halva ridbanan då den andra halvan var uppbokad. ^^ Tyckte mina 6 elever skötte det bra på den pluttiga ytan dom hade! :) Sen åkte vi tillbaka med Nixa till hennes stall igen. :)
 
i korta drag var dagen så här alltså. Dom enda "vilostunderna" var väl när vi skulle äta. ^^ Snacka om trött jag var på kvällen sen! ;)
 
men allt som allt en väldigt bra dag, och måste säga att jag känner mig rätt duktig då jag verkligen inte viladfe nått. Utnyttjade dagen till fullo helt enkelt! ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0