Stalltjänst

Den här helgen har jag min första stalltjänst-helg. det är fyra (inklusive mig) som delar på helgen så det är inte så jobbigt. Igår behövde jag inte göra någonting utom att ta hand om Nixa och Alice. (Alice tar jag hand om den här helgen åt en tjej i min kurs som skulle åka hem över helgen bara.) Men idag klev jag upp kl 6.00 för att fodra, mocka, släppa ut och sopa åt alla hästar. :)
 
jag är dock en sån där människa som tycker om att kliva upp på morgonen bara för att mysa med min lilla häst och se att hon mår bra. Så för mig gör det verkligen ingenting. Idag var det superbra väder också, vilket inte gjrde det hela sämre precis ! :) Jag kan tycka det är supermysigt att fodra och fixa stallet på morgonen. Mockningen kan vara som en terapistund. Superskönt!
 
Idag har jag lunchfodring och em fodringen också. :) Så nu ska jag ta och chilla lite och börja kolla runt i olika hästtidningar. Ska nämligen jobba åt en tidning & skriva en slags krönika om hur det är att studera på strömsholm. Superkul! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0