Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig..

På strömsholm går det väl lite si sädär just nu måste jag ju erkänna. Jag ligger lite i valet om att behålla Nix eller inte. På senaste tiden har hon varit väldigt opålitlig och väldigt egen om man kan säga så. Hon kan få för sig att stegra bara jag pushar på att hon ska gå först, eller stegra när jag travar av henne. Har ramlat av en gång redan, och idag blev det tokigt när vi skulle skritta från stallet och även när vi skulle hoppa. Då bockade hon och fjanta efter en liten bock. Och visst jag kan köpa att det kanske inte är så farligt när jag rider och tränar.
 
men tänk då när jag ska byta häst med de andra deltagarna i gruppen. Någonstans vet jag ju att det är mitt ansvar att hästen ska sköta sig och inte kasta av andra ryttare. Dessutom kommer det ju komma massa dressyr och hopprov. Och vad händer då om hon börjar fjanta!? För som det känns just nu kommer vi inte runt ett dressyrprogram ens en gång. vilket inte känns speciellt bra.
 
Vill så gärna att det ska fungera, men om jag ska vara helt ärlig så gör det inte det just nu. Och visst. jag kan köpa att hon kommer att bli bra bara jag väntar ut henne precis som förra gången hon höll på. men det känns inte så kul direkt att ha en häst som kan balla ur lite "då och då". Dessutom är det ju massor av tävlingar här som jag känner att det skulle vara superkul att kunna tävla någon mvs C eller liknande, men med Nixa kommer jag ju inte klara av det direkt.
 
När man kommer till en kurs vill man ju vara den som är bra och klarar allt. jag vill kunna ha en häst som är glad och vill och gör det jag ber om. och så är det ju inte nu direkt.
 
USH, känns som om jag sviker Nix om jag lämnar henne, för jag vill få det att funka! :(
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas verkligen det löser sig hjärat! Saknar dig!

2013-01-17 @ 22:45:55
URL: http://rettstavat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0