Galen häst!

Har precis dushat efter att ha varit och ridit ett uteritt-pass på galoppbanan med min grupp. Vi är sammanlagt 4 st inkl mig själv och alla är nästan lika fega. Vilket inte alltid går så bra när vi ska rida över broarna till slottet. ;) men det gick tillslut! ;)
 
Tanken med passet var väl att hästarna skulle få göra av med lite energi och få röra sig ute lite. Vi skulle dela på oss och eftersom min häst redan påvägen dit hade försökt att få av mig så fick jag rida med opman. (Som är mest stabil av våra hästar.) men samtidigt superfeg!
 
I vilket fall som helst så skulle vi börja trava på där, Nixa var lite dum (bocka, stegra, gjorde lite caprioller och ja sånt som bara Nixa lyckas med!) Men fick endå till en fin trav halva varvet tills båda hästarna tvärstannade och frös fast. ^^ haha, jaja det var bara att försöka rida på det.. sen kom vara kompisar ikapp så fick vi hänga med dom och få draghjälp resten av varvet. Nixa var ju galen nästan hela varvet, men det gick väl bra, jag satt ju ivarjefall kvar!
 
Jag var så jävla inställd på att jag inte skulle ramla av och ja det var bara att rida på! Men problemet med Nix var ju då att såfort jag drev på henne när hon dampade ur så fick hon bara mera ryck och ställde sig. Så det var bara hålla i sig, ta ett djupt andetag och köra på och låsas som att inget hänt. Då gör hon som bäst!
 
men men, Sen efter ett travvarv var det dags för galoppen. Nixa var ju redan helt galen så då blev hon ju ännu knäppare. men jag drev på och försökte klämma mig fast som min lärare sa. Gick halva varvet (eller ja, med några stegringar och bockningar då!) Sen när jag fått kläm på det och hon galopperade på (kanske 50 meter) så fick hon damp och gjorde något helt cp så jag FLÖG bokstavligen av! Gjorde en fin volt över henne och landade fint på arslet. Måste sett ganska roligt ut! Som tur var så stannade hon fint så jag kunde ta henne. Hoppade upp igen och på vägen hem var hon nästan lika förjävlig. Försökte verkligen med allt möjligt.
 
Blev dock lite bättre på slutet och vi kunde trava i ledet en hel sträcka utan att hon fick damp.. men ja, vad gör man lixom? Blir bara så jävla trött och förbannad när hon ska hålla på. Nu har ivarjefall Agneta sett när hon får ryck.. men men, imorgon är det programridning som gäller.. Känns ju inte sådär som att vi laddade speciellt bra idag då. I helgen ska hon få springa så hon blir riktigt trött !
 
Sumering av ridpasset = Pannkaka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0