Riktigt bra riddag!

Idag startade dagen med att tempa Nixa och släppa ut henne och se till så att hon mådde bra. Nixa har inte haft någon feber, men i Måndags började hon äta dåligt och hennes kompis i boxen brevid hade/har jätte hög feber och äter ingenting alls. Nixa äter dock mycket bättre nu så jag tror det börjar släppa. har dock hållt igång henne helt endå trots matproblemet. Igår hoppade vi bland annat och hon var duktig och hoppade allt. Övningen var ganska svår med brutna linjer hit och dit. och ja, det såg väl lite "hej kom och hjälp" mig ibland. men men.. bara att träna!
 
Efter att jag släppt ut Nix så var det ridskoleverksamhet på schemat. Vi har en riktigt inspererande lärarare i ämnet och ger oss en riktigt kick frmåt. Superkul! sen red jag santiago. Var ju trots allt en och enhalv vecka sen jag red honom. Men satan vad fin han var! Lätt som en fjäder och super fin! Fick jätte mycket beröm. Kändes verkligen som det är en sån lektion jag väntat på. Jag behövde verkligen det här känner jag för att mitt självförtroende är inte så jätte högt just nu. Så jag fick lite lyckorus att rida på honom när han var så jävla fin! :)
 
Sen var det dressyr på Nix som gällde. Hon var också superfin! Kände redan i skritten när jag kortade upp henne att hon var välidigt lydig för skänkeln och kvick på att reagera. Vi red serpentiner längs långsidorna mest och jobbade på där, men fuskadce även och prövade på någon öppna längs en långsida lite då och då för att få henne lite extra uppmärksam. Jätte fin under nästan hela passet och helt min typ av Nixa. Agneta var också väldigt nöjd med henne och även här fick jag beröm. Så skönt att ha en sån här riktigt bra dag ibland! :D
 
Flera sånna tack! :)
 
börjar ni bli trötta på mina bilder här el? det börjar ivf jag! Skulle behöva lite påfyllning i förådet. ^^

Kommentarer
Postat av: Agge

Så roligt att det kommer lite utdelning efter allt slit, det är bara att fortsätta!! Passa på att njuta av de fina tillfällena (de brukar tyvärr inte vara lika många som de dåliga)Hoppas du har det bra i en sådan underbar hästmiljö.//Agge

2013-02-14 @ 06:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0