inte alls bra...

Efter igår känns allting skit. I måndags så red jag först ett markarbetepass med Nix. Hon skötte sig bra utom en gång då hon stannade och bokstavligen trycker sig mot alla sina kompisar så jag inte kommer åt henne. Men det gick väl bra och ja, det gick ju iaf. :) Sen på em så red Malin Nix och jag red Malins häst Nessie. (Den svarta med bred bläs). I vilket fall som helst så var det super roligt att rida en annan häst, och jag tycker själv att det gick jätte bra mot slutet! :)
 
Nixa skötte sig också med Malin och det verkade inte vara några problem. Skönt! Sen igår var det hoppning med Anna-clara. Det gick rent ut sagt åt helvette. Känner mig så jävla kass. På framridningen var hon ganska frampt och allert, vilket jag tyckte kändes bra. sen när vi började hoppa bana började hon fjanta (dvs stegra mellan hindrerna och ja allmänt inte vilja.) Jag kom ivf över alla hindrerna, men det var inte så mycket mera än så kan jag ju säga. Alltså var ju en bana på 1m-1.10, men hon vägrade super mycket och betedde sig som skit.
 
det enda som är possitivt nu är att jag inte bryr mig om ifall hon ställer sig eller fjantar.. har blivit van nu, så nu rider jag ju bara på. tränarens kommentar var: Ta på sporrar nästa gång. haha, vi får väl se om det hjälper.. Blir så less då hon var så duktig sist vi hoppade. :/ Hon visar alltid sina värsta sidor när vi har den här tränaren. :(
 
ush, igår var verkligen hemskt! Tur att jag har snälla Anna som kan pigga upp mig. Sen pratade jag även med Inez på kvällen så då blev jag också lite piggare. :)
 
Inatt mådde jag piss, Hade as ont i huvet så gick upp och tog en alvedon och var väl säkert uppe 1-2 timmar där för att det verkligen värkte. :/
 
Idag ska vi ut och rida. haha, vi får väl se hur det går.. är inte så taggad kan jag ju säga.. :/ Just nu skulle jag hellre åka hem och ta och fixa Nixa. Just nu verkar det som hon är inne i en väldigt dålig period (eller nåt.)
 
och ring inte och prata med mig om det.. inte än...
 
 

Kommentarer
Postat av: Agge

Tråkigt att höra att hon inte kan visa sig från den bättre sidan, men det är väl typiskt "kärringar" ja ja kämpa på så väntar jag på ett roligare och mer positivt inlägg från er. Håller tummarna för att uteridningen kan bli en roligare upplevelse än sist;)

2013-02-06 @ 16:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0