Hoppträning

Idag var det hoppträning som stog på schemat. Kändes redan från början att Nixa var på G. haha, hon blir så söt när hon vet att det är hoppning. Hon blir så glad att det kommer en och annan bockning i galoppen, och varje gång man fattar galoppen så typ hoppar hon in i den och ja, är allmänt söt och väldigt framåt!
 
Vi började med en övning med tre bommar m 3,5m mellanrum sen ett vanligt räcke, (som vi senare höjde till en oxer.) eftersom det är 3,5m mellan bommarna måste man ju ha en ganska bra galopp för att komma rätt, vilket inte var några problem alls. Vi hittade tempot redan första gången och hon hoppade super! Fick tom ta tillbaka henne lite innan hindret några gånger. :) Sen var det en serie på ena långsidan med ett titthinder i mitten. Vi skulle travhoppa in. Första gången brukar hon tveka lite, (och det gjorde hon även idag.) Men hon är ju endå duktig och hoppar. :)
 
Jag börjar tycka det är riktigt kul att hoppa! Hade lite längre snack med A-C (Våran instruktör) efter passet och hon tycker vi gjort stora framsteg. Vilket jag också tycker! Superkul att höra att man faktiskt blir bättre! dessutom tog jag tillfället till akt och berättade att jag faktiskt känt mig helt kass och så vidare. Jag fick då höra att jag absolut inte var dålig och ja, ni vet. jag fick höra lite pepptalk. vilket jag behöver! Är verkligen superglad över dagens lektion och längtarf faktiskt tills nästa hopptillfälle. ^^
 
Anna & Martina försöker få med mig på en pay and jump den 23 April.. men jag vet inte riktigt om jag vill. ^^Vi får se!
 
Ska försöka ladda upp film från dagens lektion! Så håll utkik. om mitt internet inte vill sammarbeta så får ni filmen i helgen! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0