- Veckan

Uteritten på Nix i Onsdags gick jätte bra. Hon skuttade nå¨n gång sådär, men sen skötte hon sig utmärkt. dessutom lyckades jag & Emmy (Våra hästar går nästan aldrig först och är väldigt beroende av andra när dom ska gå till och från ridhusen.) komma hem själva med våra hästar. Uteritten var super härlig och Nix verkade jätte nöjd. :) I fredags var det hoppning på schemat igen. Den här gången var nixa mycket bättre. Hon tvekade dom två första rundorna på en serie, men sen när jag tryckte på lite så gick hon på och i slutet hoppade vi 1 m bana. Med kombination, räcke m vattenmatta och en serie. Så jag är nöjd över hopppasset.
 
Nix blir ju lite upprörd ibland under passen har jag märkt. På hoppningen var hon faktiskt ganska duktig. För ibland kommer skutten mellan hinderna och sen när jag styr upp henne mot hinderna så koncentrerar hon sig och suger tag lite på hindret. Vilket är superbra! :) Nu måste vi bara jobba på att hon verkligen tar skänkeln och har en ärlig bjudning så dessa skutt slutar. :)
 
Men jag är endå nöjd över Nix under veckan, ävenn fast tisdagen var en flopp. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0