God jul!

dagen började med att åka till erika och rida hennes häst litegrann! Jätte mysig, men mycket att jobba på! :) Sen red jag Fancy, som var galet pigg och ville helst rejjsa (stavning?) av sig. Så jag lät henne göra det! Sen efter så blev hon fin och kunde jobba ordentligt igen. 
 
En sak Fancy har läst mig är verkligen att se vad hästen behöver och ge den det! varför tvinga dom att böja sig om dom inte är kapabla till det? Jag låter alltid Fancy avgöra passet.. oftast så är det bara att börja rida direkt och jobba.. men ibland finns det dagar som denna, då hennes behov går först. När hon är nöjd, dåp börjar hon jobba och då blir alla glada. En win-win sitation. jag tror att vi ryttare fokuserar så stenhårt i början och vill så mycket ibland att hela passet blir en fight mellan häst och ryttare som har komunikationsproblem..
 
Sen har hela familjen varit hemma och myst bara! :)
 
Jag fick lite smått och blandat, men den stora grejer eller vad man säger var en välbehövlig GPS! har ju alltid lånat pappas när jag har åkt någonstans. men nu har jag en egen. Så skönt! Är verkligen något jag alltid kommer att behöva i hela mitt liv! :)
 
Bra julafton med andra ord! Hoppas ni också haft det bra!
 
 
bjuder på en ganska skabbig bild på fancy från idag. Men man kan ju inte glänsa varje dag! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0