Är glad att jag lever!

Idag var minst sagt en spännande dag! Hade markarbete i gula ridhuset. Nixa var inte riktigt med på noterna. Hoppade ifs fint, men ville inte röra sig alla gånger på spåret. ^^ haha, men men. Det gick väl okej. Sen påväg hem från ridhuset började det roliga. alltså först blev kallio rädd för en människa ut från ridhuset. Redan då var hästarna minst sagt taggade! Sen blev Nixa rädd för en snöhög och skrämmer hela gruppen, vilket gör att en del hästar blir ännu mer taggade, hoppar på stället och är allmänt störda..
 
sen vet jag inte vad som hände riktigt, men alla hästar var ÖVERALLT och ingenstans. Haha, Nixa var endå super duktig som gick sist med Nicki. Men flera hästar stack, en del bockade, sparkade bakut. Nån stog på stället och galopperade. kalliop var helt vild, krockade i allt han såg och galopperade typ baklänges och ja, hela klassen var verkligen ÖVERALLT ! Haha, Nixa ställde sig dock en gång rakt upp. Men hon var endå en av dom duktigaste ska jag säga, för det var det enda hon gjorde, sen var hon snäll. Hon prövade t.o.m på ngt passageliknande när vi var vid stallet. SUPERFIN ! :D 
 
Helt jävla otroligt vilken balans min klass har. Hästarna var endå helt störda! Var endast en häst som var ganska lugn i detta kaos. Eller, ja måste endå säga att min häst borde på en stor eloge. är inte lätt när flera hästar skenar och är helt galna! Då är en stegring helt okej endå! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0