Caspeer <3

Gick upp till stallet vid 3 tiden och tog hand om Casper. TVättade hovarna runt om då hagarna är jätte leriga. Sen tömkörde jag i ridhuset. Galoppen var mycket bättre idag än den har varit i somras dom få gånger jag sett honom! han tog dock i mycket mera i höger varv, men han var endå väldigt duktig som inte böt eller fick kors. Så det var faktiskt ett stort steg framåt! Får se om han är likadan när man rider honom! Men ska försöka tömköra/dubbellongera honom ganska mycket nu så han får bygga massa med muskler.
 
Sen efter passet släppte jag honom i ridhuset så han fick springa av sig och leka lite med mig! Är alltid så härligt med Casper för så fort man visslar på honom så kommer han galopperandes till mig och jag typ slidestop precis framför mig. SÖTNOS! Alltid lika glad och trevlig är han också! Vet nog ingen häst som alltid blir så glad av att se mig. Fast han är glad mot alla, kommer alltid galopperandes i hagen om man ropar m.m! Tänk om alla hästar skulle vara så! Vad lätt det skulle bli! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0