Uppdatering om Nixen

Red första riktiga passet på henne i Torsdags på banan. Hon var lite spänd, men de va inte så konstigt med tanke på att hon knappt stått i stallet i 24 timmar och första gången på banan lixom. :) Men hon var endå väldigt sammarbetsvillig och gick fint och stadigt. :) Galoppfattningar blir det dock hårdträning på nu då de inte är hennes starka sida. ;) Tog nått liten skutt över ett 60 hinder också bara för att känna på. Vilket inte var några som helst problem. :)
 
Om jag ska sammanfatta ridpasset skulle jag säga: Pigg, lydig och härlig! :)
 
Igår red Erika henne ut med Maja och jessica. :) Där hade hon dock blivit lite rädd för en buss, men annars hade det tydligen gått bra! :)
 
Idag har jag precis varit i stallet och haft morgonfodringen och utsläppet. Passade även på att mocka och fixa lite i stallet. Den absolut härligaste morgonen är verkligen när man kan ta det lungt, mocka och bara vara. :D  Eftersom jag jobbar nästan hela dagen idag så ska Erika rida henne igen. :) Men imorgon är det nog min tur! :)
 
Är verkligen super glad att ha Nixa i stallet och längtar att få se henne utvecklas! :D Bild från idag i hagen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0