Ridprovet

Alla som var med och red idag gick vidare till utbildningen. Skönt att veta det så hade man ingen press! :) jag red i grupp två, vilket var bra för då kunde jag (och alla i min grupp) kolla in dom andra hästarna hur dom såg ut osv. :) Dessutom blev ju hästarna uppvärmda. Vi fick göra precis som ett ridprov ska gå till. Fick en utdelad häst, som jag skulle rida dressyr på. lite olika grejer så hon fick se vad vi kunde. Sen fick vi en ny häst till hoppningen. (eller hoppningen bestod av ett kryss. Bara för att se att vi hade sitsen antar jag.)  Så det var ju dressyr på häst nr 2 också.

Häst nummer 1 hette Skywalker. Honom har jag tävlat mot x antal gånger och sett ute på några tävlingar. Så jag tyckte såklart att det var suuperkul att rida just Skyan som han kallas! Han var lika fin som jag trode! Otroligt mjuk och sammarbetsvillig. Och det var inga alls problem att rida den hästen. :)

Skyan och Jenny åt vänster, jag och Macho åt Höger. :)

Häst nummer 2 hette Colette. Den hästen har jag hört massor av och även sett. Och jag har nästan bara dåliga "minnen" av den hästen tyvärr. Men det jag hört och sett gjorde inte hästen rättvisa. Jag red den här hästen sist av alla, vilket gjorde att den var uppvärmd, vilket var bra! Colette var faktiskt riktigt fin (mycket finare än vad jag trode hon skulle vara). Den var dock framtung och mycket svårare än Skyan, men helt klart en ganska rolig häst! Tycker faktiskt jag lyckades ganska bra endå. :)

Super kul att vara där och rida, och det verkar vara ett jätte roligt gäng som ska gå! :D Nu ska häst fastställas, sen är det bara att tagga! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0