- Heldag i stallet

Igår (Ondag) hade jag typ ingen skola. eller jag skippade det lilla jag hade. Då jag inte hade någon bil och ja, de var endå inget viktigt. :) I vilket fall som helst gick jag upp till stallet vid kl 8, sen gick jag hem kl 19 ungefär. En heldag i stallet helt enkelt. Red Fantastic och Curre på en liten tur i skogen med Elin som också hade två hästar. (Hon red Casper och Pontus) Så nu är Casper igång igen och skrittar! :) Är ju så fint väder nu så vill rida ut massor! :)

Putsade även bådas träns och fixade alla ridskolans shabrak med Elin. (alltså borstade av dom och tvättade dom i tvättmaskinen.) Eftersom hästarna hårar är det ju hår överallt. -.- så jobbigt! De flesta hästar hade även roat sig med att rulla sig under dagen. Så jag tvättade alla dessa hästar. Stickan fick sig även ett bad, vilket var välbehövligt!

Har även borstat Stickan i omgångar idag för att pälsen ska lossna. Men ja, det tar ju sin tid om man säger så. ^^ På kvällen höll jag två lektioner igen (precis som jag gjort alla andra Onsdagar.) Det gick bra och alla var duktiga. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0