- Glömde berätta om Casper!

Fy på mig! Men då tar jag det idag istället! Igår red jag Casper igen. Första dagen på några dagar då Erika ridit honom lite i veckan här. Han var fin ., och gruppen som jag red i skulle öva på förvänd galopp, så jag och Casper hängde på! Han fattade rätt galopp hela tiden, alltså han lyssnade även fast han skulle fatta höger i vänster varv så var det inga problem. Vilket var skönt! Blev som ett kvitto på att han faktiskt kan och har förstått galoppskänkeln. :)

Förvänd galopp måste vara hans styrka! Trots att detta var första gången vi övade på detta. så hade han inga som helst problem att hålla den. På böjda spår också, han funderade inte ens på att bryta av utan galoppera stadigt runt hela tiden. duktig häst!

Nästa steg är att verkligen fästa skänkelvikningen och att han verkligen flyttar för skänkeln. (Han kan det ju till mestadels) men vill verkligen ha det befäst. Ska även börja plocka upp honom mycket mera i formen då han "dyker" lite ibland. :)

Men, som sagt. Vet inte alls hur länge till han bör ridas av mig. men antar att det blir fram till sommaren. sen får han gå i ridskolan (om de går.) Vilket är perfekt då jag vid sommaren kommer att flytta till KV och inte ha någon möjlighet att rida honom. :)

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0