-Tävlingstänket

Under mina år som tävlingsryttare både på klubb och lokalt så har jag sett en hel del olika tävlingstänk därute. och tänkte berätta vad jag har för tänk, för jag ser allt för ofta människor som tänker för fel för sitt eget bästa.

Mitt tänk är faktiskt inte alls så komplicerat, om man gör sitt tävlingstänk komplicerat måste man tänka om. Tävling ska vara kul och framför allt ska man kunna utvecklas av de!

Frågan "är du inte nervös?" kommer väääldigt ofta upp! & Jag kan helt ärligt säga Nej de är jag inte! för när jag tävlar finns inget annat i mitt huvud än att, "Nu jävlar ska det sitta". Eller bara " Nu gör jag det bästa vi kan så får vi se hur långt det räcker." På klubbtävlingar dock kan jag bli lite för "hemmavan" och slarva, men på lokala tävlingar är det alltid 100% som gäller!"

Efteråt brukar jag alltid prata med någon annan om ritten. reflektera varför det gick som det gick, och jag kan vara missnöjd och man får vara jävligt arg. för det ingår. men jag låter det aldrig visas utåt för jag vill representera mig själv på bästa sätt. Så alltid när jag ridit ett program försöker jag alltid komma på ett par saker som var bra, sånna saker som jag vet verkligen satt. Riktigt härligt faktiskt att komma på att. " De där gjorde jag faktiskt riktigt jävla bra!"

Så om du inte har det kul eller framför allt vill pröva att tänka som jag. så varsegod.. det har funkat för mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0