- Hoppning på casper

Tänkte tömköra Casper idag så jag klädde inte på mig ridklädert utan bara mjukisbyxor och så. men väl uppe i stallet så var Jenny och Inger där och hoppacde lite studs och olika kombinationer, vilket egentligen är super bra för casper. (och eftersom jag är så lat att både plocka fram och av så har de inte blivit av än.) I Vilket fall som helst så tog vi tillfället till akt och hoppade ist. Han som tidigare rusar fram till hindrerna och slänger sig över och river. var istället väldigt duktig idag. fortfarande mycket framåybjudning, men lyssnade mera än vanligt idag, så jag kunde hålla honom i samma tempo vart jag än var.

Så idag fick han verkligen tänka hur han skulle göra. grishoppen kommer ju fortfarande lite då och då, men en klar förbättring har skett. Vilket är super kul!

Imorgn tänkte jag tömköra. det behöver han för överlinjen. sen får vi se när jag kan löshoppa, för det tänkte jag göra någon gång så att han får hoppa riktiga höjder! :)


haha, endå hoppbild jag har på Casper ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0