- Casper och Stickan

lös longerade Casper och pontus samtidigt i ridhuset med Erika, jag hade fokus på casper mest och erika på pontus. Casper var hur duktig som helst, så stolt över min lilla! :D För det första lyssnade han enbart på mig och blandade inte ihop mig och erika i våra signaler, (även fast jag skötte det mesta jobbet.) sen när jag bjöd in honom med bara mitt kroppsspråk kom han travandes in till mig och tväörstannade. Så sööööt! Ni anar inte. sen gick han efter mig i både skritt trav och galopp så lekte vi bara lite allmänt. Så härlig känsla. upprepade detta en gång till och samma resultat! Min fina ponny! Ibland gör han mig riktigt stolt! :D

sen höll jag på med Stickan igen. Idag hade vi bara träning med vattenmattan och repgrimma. På mina unghästar har jag som vana att alltid ha på en vatten matta både under och över hästen och vifta med den previd och allt. Vääldigt bra mental träning för dom, rekommenderas! :) Han var väl lite små rädd för den först men efter bara några sekunder lugnade han ner sig och under passet kunde vi gå med mattan på ryggen och på "korsdelen" utan problem. Fast jag tycker inte om honom än då han har lite konstiga idéér för sig ibland. men det ska vi jobba bort.

Imorgon ska vi även prova ut ett träns åt honom, så det ska ju bli spännande och se hur han reagerar. :)

Älskling! :)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0