- 3 hästar, tre olika jobb

När jag var i stallet idag motionerade jag Stickan, Casper och Kingen.

Stickan släppte jag i ridhuset, han attackerade inte speglarna och allt gick bra. Han fattade rätt snabbt vad jag var ute efter och jag kunde kalla in honom nästan när som helst. helt enkelt ett ganska bra pass på Stickan som fick busa av sig och han själv såg faktyiskt väldigt nöjd ut efterråt också!

Nästa på tur var Casper. med honom blev det tömkörning. Då jag så lat som jag är inte orkade rida. Men verkade som om han också var lite trött efter gårdagens arbete, så han var inte lika allert som han brukar. Sen var han lite störd av de andra hästarna som var i rishuet samtidigt. men de är bra för honom att träna på sånt där. men han fick gå in efter 20-30min. :) men de gick väl helt okej trorts allt! :) Imorgon blir det dressyr på honom! :)

Sist ut var Kingen som ni vet är under igångridning. med honom gjorde jag samma jobb som igår. flyttade böjde med låg och rund form. avbrott och igångsättningar från skritt och trav. :)

snygg bild på kingen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0