"Lycka är något man väljer"

Idag när jag lyssnade på radion så pratade dom om en bok som en tjej gjort. Den handlade tydligen bland annat om vad folk ångrar i livet. Författaren hade alltså pratat med olika människor på dödsbädden och frågat om dom ångrar något och isåfall vad. Den sak som hade kommit upp flest gånger var tydligen "Jag önskar att jag hade gått min egen väg istället för att göra mitt liv som jag förväntades att göra."

Bra svar lixom! ^^

I vilket fall som helst allt relaterat till lycka. Och ett av dom viktigaste citaten som dom flesta inser innan dom dör är alltså "Lycka är något man väljer eller skapar".

Tänkte en sekund över detta, och fan vad det stämmer! Om man vill vara lycklig så kan man skapa sig lycka. det värsta är att gå omkring och tycka synd om sig själv och inte göra något åt det. Det lär man ångra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0