- Måndag

Efter skolan gick jag upp till stallet. Där tog jag ut Casper direkt och red en sväng i ridhuset. Med honom var planen bara att känna av hur han reagerat på behandlingen och se om han känndes bättre eller sämre. I början kändes han stel och inte alls med i kroppen. men efter ett tag började han släppa fint och han var faktiskt mjuk. Så jag tror att det blivit bättre den här gången. Hoppas* Är ju lite svårt att känna sådär på en gång men vi får se här i veckan hur han känns helt enkelt!

Sen tog jag ut Stickan och red honom lite. Skrittade bara. Gruppen jag red med skulle hoppa så det låg bommar och hinder nästan överallt vilket var bra så hade han lite att koncentrera sig på. Han var lite förvirrad i början. och i mitten av passet (som var ca 10min) så var han lite speciell. Fick en känsla att han ville hoppa på dom andra hästarna och vara lite elak imellanåt. sen bockade han en gång. men inte alls farligt. I slutet var han fin och stannade direkt när jag bad om det och gick fram direkt när jag bad om det. Han kunde till och med svänga lite lätt. ^^ Men man får vara glad för dom små stegen! :)

Är helt nöjd endå! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0