-Hoppning

Dressyrryttaren gör det igen! (brukar nästan aldrig hoppa, men guud så kul det är när jag är igång.) Eftersom Johanna (Fabiolas ägare) är lite skadad, (hon kan rida, men tar det helst lungt) så red jag henne idag igen. :) Vi hoppade lite serier med studs och även övningen 5, ½. I slutet hoppade vi en liten bana på olika höjder.

Jag är så stolt över mig själv idag. För det första så hoppade jag på en häst jag suttit på en gång innan. Och för det andra hoppade jag hela 1,35 !! (höjdrekord för både henne och mig!) (ägaren har hoppat 1.30.) Låter kanske inte så mycket för er hoppryttare, men men. anyway. Det var sjukt kul. Och trode faktiskt inte att jag skulle våga innan jag började rida, men när jag väl var igång var det så jäkla kul. Kunde lätt höja ytterligare. Men eftersom inte Fabiola har hoppat på länge (och inte jag heller för den delen) så bestämde vi oss att sluta på den höjden.

Jag är sjukt nöjd över både hästen och mig själv! :)


Fina Fabiola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0