- 2011 års förening

Idag blev det officiellt att Lagga FRK blev årets förening för 2011 i Knivsta Kommun. Jag och Erika (som vetat det i nästan en vecka) åkte till knivsta föreningsråds årsmöte och tog emot priset dom var ett diplom och 5000kr. Vi fick hålla ett litet "Tacktal" eller vad man ska säga det. Såklart öppnas min käft mera än den borde, haha. men de var skitkul måste jag säga! ^^ och väldigt härliga människor att ha att göra med! :D

Nomineringen som de hade skrivit ihop löd såhär:

Föreningen vänder sig till alla åldrar (när det gäller aktiviteter och utbildning) men barn -och ungdomsverksamheten dominerar. I föreningens verksamhet ryms utöver den regelbundna ridverksamheten såväl som tävlingar och shower fö erfarna ryttare som prova på-ridning för nybörjare. Särskilt har s.k. riddagar varit välbesökta tillställningar.

I handhavandet av hästar utvecklas och prövas de etiska värderingar som föreningen fäster stor vikt vid. Föreningen startade år 1969 och redan årets därpå bildades en ungdomssektion. Föreningen ger stort ansvar för genomförande av olika aktivitetr varför ungdomssektionen är i hög grad drivande i föreningen. Detta ger ungdomarna praktisk träning av demokrati i föreningsform samtidigt som deras påhittighet och entusiasm stärker gemenskapen i föreningslivet.

Årets föreningspris tilldeles Lagga Fältrittklubb.



Jag tycker det här är jätte kul för oss och det var verkligen kul att ta imot priset och checken! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0