-Nixa

Ja, nu har jag ju äntligen häst. Jag har ju aldrig haft en egen i hela mitt liv, även fast jag ridit minst en häst per dag så har jag ju aldrig haft det riktiga ansvaret eller hur man säger. ;) Men, nu har jag ju äntligen det! I början kan jag säga att det var ingen dans på rosor direkt.. Min tanke var ju inte direkt att ha en häst som mest ville dumma sig... Men nu någon Månad senare ser man att arbete ger resultat! Man kan verkligen se det överallt, i ridningen, i stallet och när man leder och transporterar henne! Nu är hon en helt okoplicerad liten häst som vill göra det mesta för sin ryttare! :) (Hon är ju trots allt ett sto, så allt kan man ju inte göra.) ^^
 
Jag kan bara säga att det finns nästan inte någon dag då jag inte vill gå till stallet. Även fast det är -20 grader åker jag dit med ett leende på läpparna för att få vara med henne. Hon är verkligen rolig på alla möjliga sätt och det bästa är att vi inte ens är i närheten att vara riktigt bra än. Jag kan till och med känna utvecklingen, vilket är så jäkla kul! :D Nu återstår bara några dagar kvar tills vi åker till Strömsholm, vilket ska bli superkul! Och jag hoppas verkligen att lärarna tycker att hon är okej! :D Skulle verkligen kännas piss om hon inte klarade det. Så alla får hålla tummarna för att jag kan spendera minst ett helt halvår med min sötnos ! :)<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0