- Ridning

Idag var jag och Erika uppe i Lagga och red lite. Jag tog min fina (eller just nu är hon mera lik en ko som svalt en tunna) , Ja jag talar såklart om Alicia! :) Var ivarjefall kul att sitta på hennes rygg igen! är ju inte så vanligt längre tyvärr. :( Ivf så är hon ju fet som ett hus och arsle har hon nästan precis som Felicia. Hemskt är det! jaja, nu börjas det att jpbba bort den ivf!

Vi red på stubbåkern idag. Alicia var dock både lat och väldigt pigg på samma gång. Samtidigt som hon var steel, fast det kan inte vara lätt att böja på kroppen med allt fett som hon har. ^^ Så jag klandrar henne inte!

Men men, lite bockningar och en liten "Aliciasken" fick jag känna på. Kan dock inte kalla det sken, men alla som känner Alicia vet ju att hon inte kan springa sådär väldans fort... ;) aja, efter ridpasset som bestog av 90% skritt var hon svettig nästan överallt, så hon fick sig en dush! En väldigt välbehövlig också. Hon luktade brunst och var brun över hela sig, så ja. Liite finare blev hon allt!

den värsta lukten på hästar är just brunstlukten, jag står inte ut med den! om man ska ha ett sto, så måste man tvätta den under brunstperioden.. annars stinker det.

Jaja, för att sammanfatta detta spretiga inlägget ska jag säga, det var kul att rida Alicia, även fast hon är fet som en tunna! ;)


En fin och smäcker Alicia! :)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0