- Tävlingsdebut

Casper tävlade sin första tävling idag. Han tyckte dock det var lite läskigt med alla transporter och alla hästar. men skötte sig exemplariskt endå! Under programmet var han också väldigt duktig och gjorde det jag bad om. Jag la inte så mycket krav på honom utan det jag ville var att han skulle lyssna och bara ta sig igenom programmet, Vilket han gjorde! Dom störa missarna var att han fick galoppinslag i mellantraven (dock kanske inte så konstigt då vi aldrig övat mellantrav, och eftersom jag drev trode han såklart att han skulle galoppera, så det var bara klappa om honom och vara glad för att han lyssnat!) Sen fattade vi även fel galopp i båda varven, men rättade dom lika lätt. Men är nöjd att han fattade dom på första försöket när jag bad om dom.

Så med andra ord är jag jätte nöjd över Casper. Och han fick en 7 på gångarter och hon skrev tom i slutlkommentaren att han hade trevliga gångarter. Den ni! Det skulle jag aldrig trott! ^^

Nu sla vi öva på massor med övergångar så han blir stadiga i formen. Procenten slutade på ca 52%. Inga toppen procent precis, men det bryr jag mig inte ett dugg om. Är fortfarande väldigt stolt över honom! :D


Tycker det inte var så länge sen han var bebis och inte kunde något. :)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0