- Stickan och Casper

Efter igår är jag nu riktigt taggad på att få fart på Caspers utveckling ännu mera. Så idag klättrade vi som uppvärmning (=väldigt bra för hästens uppbyggnad & väldigt bra miljöträning för honom!) Han & jag brukar klättra ganska ofta ifs, men men. bra endå!
Sen red vi in i ridhuset och var med på en lektion som Mia hade. Dom var bara 3 stycken eftersom det är påskhelg, så det passade alldeles utmärkt för oss! Vi jobbade mycket på att få in V-bogen och att han skulle ställa igenom med hela kroppen. Blev även en hel del bakdelsvändningar och lite ökningar fick vi till också! :)

Känns bra såhär efter lektionen!

Sen tog jag in Stickan i ridhuset och körde lite frihetsdressyr/löslongering (Ta det som ni vill.) Fokusen låg på att han skulle lyssna och såklart komma till mig när jag kallar in honom. Han har blivit riktigt duktig på detta och är nästan lika bra som Casper. Men att slå Casper är ganska svårt då han är bäst på sånt där! ^^ men men, Han var super duktig och är väldigt nöjd över hans prestation. :)

Bilder kommer på Stickan då snälla Inez fotade lite! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0