- Tränare

Har tränat för många olika tränare i mitt liv för jag tycker det är suuper viktigt att rida för många olika. då alla ser olika saker! Det svåraste och det som också är bäst är att kombinera alla tränarnas ridsätt så man hittar sitt eget sätt som funkar bäst för en själv!

Nu ska jag skriva om viktiga tränare som jag har kombinerat mycket från!

Agneta Nyberg - Har lärt mig så mycket om ställning, yttersidan, böja och göra hästen mjuk åt båda sidor. Det jag har tagit mest från henne är sättet att använda magmusklerna. Så sjukt bra sätt!


Eva Öberg - Alla grunder har denna människa lärt mig. Allt från halter på rätt sätt till slutor och annat sånt. Om man lär sig grunderna rätt från första början står man på en bra grund". Så är det i mitt fall!

Helena Wiklund - En som sa till mig "sitsen är A & O i all ridning". Så sant! innan jag träffade henne hann jag endå komma 7a i en av Sveriges största tävlingar med fokus på sitsen. Men har lärt mig så otroligt mycket efter jag har tränat för henne!

Ove Slöör - Få hästen mjuk, och nosen fram och nedåt. få hästen att böja sig runt inner skänkel och yttertygel. Går inte att misslyckas när denna man står på marken!

Vincente - Min andra engelska tränare. Lätt att förstå på alla sätt och vis. Den otroligt stora lärdommen som han har gett mig är att hålla händerna stilla. (har väl aldrig varit någon som kanske  grejer massor med händerna? hoppas jag ivf.^^) men, han lärde mig vikten av att hålla händerna stilla och få hästen fram till handen, in och under sig. :)

Såklart finns de massor med flera tränare. men här är dom jag verkligen ser upp till, mer eller mindre såklart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0