- Tävling på Tubbe

Igår tävlade jag på Tubbe på Säfva! första klassen LC:1 hade jag en väldigt rädd häst som inte ville sammarbeta riktigt. Fick dock 59,63% trots detta. Efter att jag gjort slut hälsningen pratade dommaren med mig och sa tt hon tyckte jag red väldigt bra trots att min häst var "lite" rädd och att jag parerade honom bra. Hon frågade också om de var en unghäst, vilket han då inte är. ^^ haha, men otroligt snäll dommare. Det är sånt där som gör att man tycker det är extra kul att åka ut! :D

Therése tävlade för första gången på sin ponny Tequila i LCn också. Dom kom på en första placering med hela 75,ngt%. helt sjukt vad bra. Vann överlägset gjorde hon också! Grattis! :D

sen i LBn bestämde jag mig för att jobba lite "hårdare" på Tubbe. Det vill säga att om jag säger att han ska gå någonstans då ska han gå där och inget annat. (Dock gick han ju dit han skulle i LCn också, men inte på samma sätt.) I Vilket fall som helst så börjar han ju göra sina småresningen för att protestera och när jag sa åt honom med sporrarna blev han ännu argare och började kicka, haha sto ? nej men efter de skötte han sig jätte bra. Trots lite ovilligt vid dommarbordet och trots lite olika fajter i programmet (Som för hoppningsvis inte syntes allt för mycket.) fick vi 63,44% och hamnade på en delad 3 placering. Så vi fick ju rosett, plakett, ett par rosa ridhandskar och silikonsnoddar. haha, lite kul med udda priser. Inte för att jag förmodligen kommer använda dom, men man vet aldrig. Plötsligt kanske man behöver dom! ;)

jaja, Tubbe var duktig och jag är nöjd med honom! Tyvärr får ni ingen ny bild, men kan slänga med en gammal! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0